Paksi Veronika

Paksi Veronika
CV letöltése

Kutató

Tudományos munkatárs (TK SZI)
Kutatási területek

Paksi Veronika, PhD a Társadalomtudományi Kutatóközpont Szociológiai Intézetének (Magyar Tudományos Akadémia Kiválósági Központ) tudományos munkatársa, PhD fokozatát a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte a szociológia tudományterületén. Fő kutatási területei: nemek közötti egyenlő(tlen)ség a kutatás-fejlesztésben, nők a mérnöki és természettudományok (STEM) területén, munka és magánélet egyensúlya, gyermekvállalás, esélyegyenlőségi tervek, a tudományos karrier akadályai. Az SZTE Szociológia Tanszék adjunktusa, a Nők a Tudományban Egyesület (NaTE) elnökségi tagja, a Magyar Szociológiai Társaság Munkaszociológiai és Társadalmi Egyenlőtlenség Szekciójának társelnöke. Az "Európai egyetemek - kritikus jövők. Az egyetemek szerepe az európai integrációban" projekt keretében tagja a Gender and Precarity munkacsoportnak. Több hazai (OTKA, TÁMOP) és nemzetközi (EFFORTI) projektben vett részt, jelenleg két Horizon Europe projektben (UNTWIST és AGRIGEP). Legfrissebb publikáció: Morris, C., Parada, F., Moreau, M-P., Paksi, V., Read, B., Sautier, M., Tardos, K. (2024). Gender Inequity and Precarity in European Neoliberal AcademiaCentre for Higher Education Futures, Aarhus University: Working Papers on University Reform. Megjelenés alatt: Tardos, K., Paksi, V., Takács, J, Bencivenga, R. (2025) (Eds.): Gender Equality Plans in European Research Performing OrganisationsSocial Inclusion, 13. 

Kiemelt publikációk

Tardos, K., & Paksi, V. (2024). The Precarity Paradox: Experiences of Female PhD-holders across Career Stages in STEM Fields. Learning and Teaching. The International Journal of Higher Education in the Social Sciences (LATISS), 17(3): 58-80. (Q2) https://doi.org/10.3167/latiss.2024.170304

Morris, C., Paksi, V., Read B., Snickare, L. Tardos, K. (2024) Gendered precarity in higher education. Subversions, strategies, survival.  Learning and Teaching. The International Journal of Higher Education in the Social Sciences (LATISS), 17(3): 1-18. (Q2) https://doi.org/10.3167/latiss.2024.170301

Paksi V. – Tardos K. (2023) „A kutatók miért nem írhatnak alá határozatlan idejű szerződést?”. Szociológiai Szemle, 33(3), 87-15. https://doi.org/10.51624/SzocSzemle.2023.3.4

Tardos, K. – Paksi, V. (2024) The role of the support of top management in gender equality outcomes in higher education and research. Feminismo/s, 43: 271-309. https://doi.org/10.14198/fem.2024.43.11

Paksi, V – Nagy, B – Tardos, K (2022) Perception of Barriers to Motherhood: Female Phd Students’ Changing Family Plans in the STEM Fields. Social Inclusion, 10(3):149-159. (Q2) http://doi.org/10.17645/si.v10i3.5250

Tardos, K – Paksi, V (2022) Can Equality Plans Contribute to  the Sustainable Development Goal linked to Gender Equality in Higher Education and Research Performing Organisations? Education of Economists and Managers, 62(4): 35–53. http://doi.org/10.33119/EEIM.2021.62.2

Tardos K – Paksi V – Fábri Gy (Szerk.) (2021) Tudományos karrierek a 21. század elején. Szeged: Belvedere Meridionale.

Tardos, K – Paksi, V (2018) Diversity Management and Gender Equality Outcomes in Research, Development & Innovation Organisations: Lessons for Practitioners. Szociológiai Szemle, 28(4):166-190. http://doi.org/10.51624/SzocSzemle.2018.4.8

Paksi V – Nagy B – Király G (2018) A gyermekvállalás időzítése a mérnöki PhD-tanulmányokat folytató nők körében. In Nagy B. – Géring Zs. – Király G. (szerk.) Dilemmák és stratégiák a család és munka összehangolásában. L’Harmattan Kiadó, Budapest, 431–457.

Paksi, V – Nagy, B – Király, G (2016) The timing of motherhood while earning a PhD in engineering. International Journal of Doctoral Studies, 11, 285-304. (Q2) http://www.informingscience.org/Publications/3544

Projektek

2023-2026 UNTWIST Policy recommendations to regain ""losers of feminism"" as mainstream voters" (Szakpolitikai ajánlások a feminizmus veszteseinek főáramú szavazóként való visszaszerzésére) (Horizon Europe). Résztvevő kutató (Kutatásvezető a HUN-REN TK részéről: Tardos Katalin)

2023-2025 AGRIGEP Agriculture Education and Research Responsible Assessment to Implement Gender Equality Plan and Strategy. Horizon Europe (WIDERA). Konzorciumi partner vezető, NaTE (Konzorciumvezető: Kobolák Julianna, MATE)

2021-2023 European Universities – Critical Futures. The Roles of Universities in European Integration (Európai egyetemek - kritikus jövő. Az egyetemek szerepe az európai integrációban) (Dán Kutatási Tanács). A "Nemek közötti egyenlőség és bizonytalanság" (Gender and Precarity) munkacsoport tagja (Munkacsoport vezetője: Charlotte Morris, University of Plymouth)

2016-2021 Karriermodellek és karrierépítés a kutatás-fejlesztésben. Különbségek és egyenlőtlenségek a munkaerő-piaci lehetőségek, a személyes kapcsolathálók és a munka-magánélet egyensúlya tekintetében (OTKA). Résztvevő kutató (Kutatásvezető: Tardos Katalin, HUN-REN TK)